Wat na Koala?
Referenties Ferrer, E., Shaywitz, B. A., Holahan, J. M., Marchione, K. E., Michaels, R., & Shaywitz, S. E. (2015). Achievement Gap in Reading Is Present as Early as First Grade and Persists through Adolescence. Journal of Pediatrics, 167(5), 1121-1125.e2. https://doi.org/10.1016/j.jpeds.2015.07.045 Thomas More (2022). Fit-voor-lezen. Geraadpleegd op 28/11/2022 van fit-voor-lezen.thomasmore.be Geudens, A., Schraeyen, K., Taelman, H., Trioen, M., Casteleyn, J., Simons, M., & Smits, T.F.H. (2021). Bouwstenen voor effectieve taaltrajecten. Prakijktgids voor taalondersteuning in het kleuter-, lager en secundair onderwijs. Antwerpen: Universiteit Antwerpen. Loman, F. , Vandommele, G. & K. Van den Branden (2021). Taalscreening voor kleuters: kansen grijpen! In: Kleuters en ik, jrg. 38/1 , p. 5-10. Lyon, R. G. (1998). The NICHD research program in reading development, reading disorders and reading instruction: A summary of research findings. New York: The National Center for Learning Disabilities. Mammarella, I. C., Ghisi, M., Bomba, M., Bottesi, G., Caviola, S., Broggi, F., & Nacinovich, R. (2016). Anxiety and depression in children with nonverbal learning disabilities, reading disabilities, or typical development. Journal of Learning Disabilities, 49(2), 130–139. https://doi.org/10.1177/0022219414529336 Noé, M., Leysen, H., Simons, J. & Van Kerckhove, E. (2019). Herken kleuters met risico op latere leesproblemen. Tijdschrift Taal, 10(15), 14–19. https://www. tijdschrift-taal.nl/documenten/archief/taal/p14-p19_Noe-Leysen-Simons-Kerckhove_Herken.pdf Ozernov-Palchik, O., & Gaab, N. (2016). Tackling the “dyslexia paradox”: Reading brain and behavior for early markers of developmental dyslexiax. Wiley Interdisciplinary Reviews: Cognitive Science, 7(2), 156–176. https://doi.org/10.1002/wcs.1383 Regtvoort, A., Zijlstra, H., & van der Leij, A. (2013). The effectiveness of a 2-year supplementary tutor-assisted computerized intervention on the reading development of beginning readers at risk for reading difficulties: A randomized controlled trial. Dyslexia, 19(4), 256-280. Smits, A. & Braams, T. (2006). Dyslectische kinderen leren lezen. Amsterdam, Nederland: Boom Staels, E. & Van den Broeck, W. (2017). Preventie van leesproblemen. Kenmerken van goed leesonderwijs en een goede voorbereiding bij kleuters. Caleidoscoop, 29(4), 15-21 Torgesen, J. K. (1998). Catch them before they fall: Identification and assessment to prevent reading failure in young children. American educator, 22, 32-39