Nieuws: 1 sterk ed-tech merk Lexima

Leestijd 2 minuten

Categorie(ën):
[VL-L] Nieuws: 1 sterk ed-tech merk Lexima

Het afgelopen schooljaar stonden er heel wat veranderingen op het Sensotec menu. Op deze pagina lees je er alles over.

Onze klanten educatieve software (onderwijsprofessionals, therapeuten en particulieren) worden voortaan bediend met het merk Lexima, leerkansen voor iedereen. Op deze manier kiezen we, nog steeds met Sensotec support als sterke ruggengraat voor de administratie, technische ondersteuning en R&D-ontwikkelingen, resoluut voor een verdere samensmelting met Lexima, sinds begin 2020 ons zusterbedrijf onder de vleugels van de nieuwe overkoepelende Allkind Group.

Eigenaar van zowel Sensotec als Lexima, Falk Beerten, ziet het groot: “Lexima wordt het ed-tech merk van de toekomst.” Dat was het al in Nederland, maar wordt het dus ook voor Vlaanderen. Ook internationaal zijn er heel wat plannen.

Bart Broekhuis

“Een logische volgende stap”, aldus de Nederlandse commercieel en marketing directeur Bart Broekhuis. “De educatieafdelingen van Sensotec en Lexima zijn nichespelers die onderwijsinstellingen helpen om inhoudelijk uit te blinken.”

Met heel wat overlap tussen de softwareoplossingen en de aanpak richting het onderwijsveld zal het voeren van 1 sterk merk “Lexima” ons toelaten om met meer focus de Vlaamse, Nederlandse en ook internationale markt van verrijkende ed-tech oplossingen en diensten te voorzien.

We gaan niet overhaast te werk. Hoewel erg ervaren, werken we met een vrij klein educatieteam in Vlaanderen en zo’n veranderingen brengen tijdelijk heel wat extra werk met zich mee. Bart geeft zijn Vlaamse team de nodige tijd om de aansluiting met Nederland – natuurlijk met behoud van de Vlaamse eigenheid – helemaal op punt te zetten.

We houden je hieronder graag op de hoogte van alle stappen die we in dit proces zetten.

Onze onderwijsconsulenten: van productfocus naar inhoud

De naamswijziging (van Sensotec naar Lexima) gaat gepaard met een nieuwe aanpak voor onze onderwijsconsulenten. Hun focus verschuift van het delen van productkennis naar het aanbieden van inhoudelijke expertise en het meedenken met alle betrokkenen, van het onderwijsdepartement tot de leerkracht voor de klas. Kennis van de software, maar nog veel meer de actieve toepassing ervan, is dé sleutel tot succes.

Elke leerling met een leesprobleem kan een gratis LeesVoor! account krijgen, maar zal er pas echt het nut van ondervinden als hij of zij de software ook actief kan gebruiken. En niemand is beter geplaatst dan de ZOCO of leerkracht om hierin de juiste stappen te ondernemen. Daarom vinden we het heel belangrijk dat het gebruik van onze softwarelicenties hand in hand gaat met de juiste vorming. Met wat kinderen op school (goed) leren, gaan ze niet alleen op school maar ook thuis en in het verdere leven echt aan de slag. Dat is wat we willen bereiken, waar Lexima in Nederland al langer op inzet en wat we ook in Vlaanderen willen bewerkstelligen door het gestaag uitbreiden en vernieuwen van ons vormingsaanbod. Een nauwere samenwerking met de Nederlandse collega’s die de Lexima Academie vorm geven zal ons daar zeker in vooruit helpen.

Naar het Lexima België aanbod.